Planterat Liljelökar

Då har jag planterat mina lilje lökar som jag fick från England då min man var över på besök och hälsade på familjen där. Även de tre lökarna av Lilium Regale som min man köpte till mig i Amsterdam på Tulpam museumet. Dessa liljor handlar det om. Lilium ”Sunray” och Lilium ”Tropical Breeze”.

Lilium_SunrayLilium_TropicalBreeze

De får stå ute på den inglasade altanen tills det är OK att flytta ut till växthuset.

Liljorplanderade

Tog en bild över trädgården från altanen och som ni ser så är våren inte helt här ännu.

StillSnow

One response to this post.

  1. Hualigen va mycket snö ni har kvar på gården!! Här hemma har vi så gott som snöfritt på hela gården. Härligt med lite nya lökar o så, ja älskar blommor o tycker de e så fint. Men jag har inte så gröna fingrar🙂 Har fullt med snödroppar o en liten krokus på gården nu, o aklejorna börjar komma, likaså pionerna. Åh va de e härligt med vår!! Hoppas allt e bra med er alla annars?🙂 Kram!

    Svara

Kommentera

