Saknar våren

Jag är så trött på vintern nu och kylan. Nu vill jag ha sol och värme och blommor. Snart dags att börja så de första fröna för i år. Min stora fasa är att jag misstänker att två av mina nyinköpta rosor ej klarat av denna vinter.

Jag har några planer för trädgården i år men jag vet ej om jag kan klara av dom med tanke på den ekonomi som jag numera har, men jag får göra så gott jag kan med det jag har.

5 responses to this post.

  1. Posted by tovigatuvan från trädgårdsbloggen on januari 13, 2011 at 9:42 f m

    förstår att du flyttar på dig, det blir så ibland
    men jag tänkte följa dig iallafall och har dig som Rss flöde.

    ja vist är man trött på det vita, jag spyr snart på alll snö.
    och vad den ställt till med!

    vår luftpump kraschade i dammen, allt frös
    så i vår får jag väl se 5 guldfiskar flyta upp till ytan!’

    men men, får ta nya tag och ordna det bättre till nästa vinter.

    ha det gott

    tuvans lugna vrå

    Svara

    • Tack för dessa ord. JAg har nu fått reda på att Isak på tradgardsblogg.se äntligen fått igång funktionen för Windows Live Writer som jag använder för mina bloggar och jag har nu testat att den fungerar och det gör den. Så nu kommer jag att även finnas på tradgardsblogg.se i fortsättningen🙂

      Svara

  2. hoppas innerligt att dina rosor klaar sig nu, det är så tråkigt när växter stryker med under vintern.

    mina bambusar ser förskräckliga ut just nu, ena ligger helt uder snön,
    inser att jag har varit dålig på att ta undan snön, så är det varje år..

    idag ska jag sätta mig med en kompis och rita växthus, vi ska båda bygga varsitt
    det ska bli jätte kul!!

    Svara

  3. Tack så mycket! Jag är så orolig över rosorna och särskilt den ena som jag har jagat i 5 år! och ej finns i Sverige.

    Gud så roligt att rita växthus. Jag skulle vilja bygga ett eget jag med men ”pengar” är det stora problemet.

    Svara

  4. Hå, hå, inte så bråttom med våren – vi har just köpt nya skidor!!
    :-]

    Svara

Kommentera

