Presenter och inköp från England

Här kommer lite mera av det jag handlade i England samt lite presenter från svärmor som smög med. Hon är för rar.

Fleece

WelcomeToOurGardenStone

GardenSigns

Så det jag köpte i trädgårds väg. En utetermometer med en blåmes på. Fanns med andra fåglar med.

Handspadetermometer

Några etiketter.

Labels

En fin sten med glas motiv.

HomeSweetHomeStone

Sedan så köpte jag ju en hel del växter men jag blev besviken (till viss del) över denna. När den började blomma så var det fel färg. Visserligen älskar jag denna mörka färg, men när den var köpt för den andra färgen då den skulle in i en speciell rabatt.

HemerocallisWineCup Not_HemerocallisWineCup

När jag packade upp alla växter ur kartongerna så visade det sig att några tappat sina etiketter, så nu har jag ej koll på dom samt att andra var felmarkerade. Köpte en helvit riddarsporre (trodde jag) på den visade det på etikettens bild. Men när den blommade så visade det sig att den är vit med svart öga vilket är superläckert!! men som sagt vad heter nu denna då? Så jag har nu kommit fram till att det bästa och säkrase är att handla när de blommar så man ser om det stämmer med etiketterna.

UKPlantor1 UKPlantor2

DianaGreen1

2 responses to this post.

  1. Posted by Monica Bjerkeus on juli 20, 2010 at 6:14 e m

    Hej Diana,
    Det verkar som att du haft en bra resa till England. Snäll svärmor också.
    Du har definitivt fått fel daglilja, Litte Winecup är det definitivit inte som du har fått. Den är klart gammelrosa med dragning åt det lila hållet och har dom där klara ljusa ränderna mitt på varje blomblad. Ser nästan ut som att du har fått en Chicago Blackout, Starling tycker jag ínte är så mörk. Din riddarsporre som du tappat namnet på, kan det vara en Black Eyed Angels eller en Lilian Bassett?

    Svara

  2. Visst är det ofta fel när det gäller färger, dessutom tycker jag att många gånger är just nyanserna fel. Det kan se så tjusigt rosa ut på bild t.ex. och sen i verkligheten är det blackt smutsrosa.
    Inte kul, men – man får lära sig leva med det. Jag har precis samma problem i mina ”färgavstämda” pallkragslådor. Inte 17 går det att få det precis som man vill om man inte ska flytta en massa växter så fort dom börjar blomma. Du har nog helt rätt att man ska köpa växterna i blom så man ser vad man får. Men vem kan vänta på det alla gånger!?

    Svara

Kommentera

