Besök hos Blomsterträdgårn i Järbo

Denna lilla plantskola ”Blomsterträdgårn‘ har jag åkt förbi nu i snart två år utan att svänga in för en titt, men idag blev det av. Jag blev glatt överaskad då denna tjej hade en sådan otroligt trevlig miljö och utbudet var till 80% mer än jag räknat med. Jag hade Svärmor och min man med mig så det blev att kolla runt fort för att inte irritera gubben min för mycket. Han gillar trädgård men inte i samma nivå som mig ,) Jag hann ta lite foton med mobilen och här kommer dom.

Väl inne på plantskolan så ser man vilken underbar vy hon har från huset/Plantskolan (hon har det på sin egen tomt, precis som jag vill göra en dag). Jag bor2-3 minuter i bil härifrån mot Järbo och Sandviken ligger ca: 10-15 minuter härifrån.

vyfromplantskolan

Detta stängsel är det enda som håller fåren utanför plantskolan. Jag har minskat ned bilden såpass mycket att alla fåren es syns men de är där.

SheepNextDoor

En hel del rosor.

Rosor

Ser nu cykeln som man kan plantera upp med blommor? Himla läcker. Gillar eldstaden också. Hon hade mycket fint att dekorera sin trädgård med.

GardenArt

Här ser vi mer av plantskolan mot vägen.

Delavplantskolan

Varför inte denna lilla vän i dammen ?

Hippo

Här en vacker plantering.

Plantering

Denna skönhet Måste jag bara ha!!

LovelyFern

Detta måste jag prova på att göra någon gång.

Hangingbirdbath

Detta var en kul grej med tanke på att man säger i England “Bedding Plants” ,)

Bedplants

Jag rekomenderar detta lilla smultronställe till alla som har vägarna förbi.

4 responses to this post.

  1. Posted by Susie Bloom on juni 8, 2010 at 4:50 e m

    Ormbunkarna var jättefina, men hur 17 har du lyckats att INTE besöka det här stället under två hela år!? Helt otroligt!!
    Gillar sängen med ”bedding plants”, det var en rolig grej helt i min smak!

    Svara

    • Jag vet!! jag skäms!! Men jag skall dit i morgon igen ensam efter att Darren vaknat så han kan ta hand om hundarna, och DÅ skall jag titta runt ordentligt och fota mera🙂

      Svara

  2. Posted by Susie Bloom on juni 8, 2010 at 5:00 e m

    Har just läst in mig på dina tidigare bloggar (från svärmors besök). Det var otroligt vackert runt Järbo med dom små sjöarna.
    Konstigt att ALLA hundar bara älskar hästbajs. Jag vet en gång vi var ute och gick med tre (!) strävhåriga taxar varav Brasse – vår förra hund – var en. Dom var lösa alla tre och sprang naturligtvis före oss på skogsvägen. Därför hann dom glufsa i sig mer än en middag var, vilket visade sig lite senare när ”middafgen” kom upp. På en matta förstås, det är ju så bekvämt att stå på! Tur att dom andra två hade åkt hem till sig och mått dåligt!!

    Svara

    • Ha ha ha! ja de är för lustiga ibland sw små liven. Jo det är vackert här runt om men jag önskar bara att vi hade en varmare Zoon att odla i.

      Svara

Kommentera

