Har jobbat i trädgården idag.

Idag har det varit en strålande dag och varmt så det blev att spendera all tid i trädgården. Jag hade ju en hel del att göra efter vintern. Frösådden jag hade inne har fått flytta ut till växthuset.

seedlings

Jag hade en hel del verbascum att skola om så det var bara att sätta igång.

pottingtable

krukat 

Jag hittate en trasig grep som nu får smycka rabatten i mammas hörna. En brokbladig vintergröna har fått pryda den.

gammalgaffel

Det lilla setet utemöbler som mamma en gång köpt till mig för min balkong är åter igen på plats i mammas hörna.

mammashorna

Projektet(ett av dom)  som jag planerade i höstas har påbörjats och det är att planter upp runt stenen som finns i mammas hörna och nu har jag redan planterat två rhododendron somjag flyttade från garaget, för de trivdes ej där. En trägren har fått flyttat in och även några Primula Auricula som redan fanns i trädgården men som behövdes räddas ur övervuxet gräs.

Stoneborder

De minsta bitarna av Primula Auricula planterade jag i ett liten betong fat för att växa till sig.

betongplanter

En lövkorg har installerats för kommande lövfall i höst.

Leafcompost

Jag har lagt luktärtorfrön i blöt över natten så jag kan så dom i morgon.

sweetpeas

Har planterat små påskliljor och Narcissus Bridal Crown i mammas hörna för nästa vår. Såg att mini påskliljorna jag satte i höstar har kommit upp. Himla söta är de.

mimidaffs

Nu känns det i kroppen att man jobbat och jag provade även att cykla, något läkaren sa att jag ej längre skulle få göra efter knäskadan och jag har haft ont i knäna i ala år efter det men nu när jag tappat 20 kilo så känns det bättre. Så en liten tur runt byn på måndag med min man.

Ha en härlig Valborg!!!

2 responses to this post.

  1. Posted by Susie Bloom on maj 3, 2010 at 10:54 f m

    Oj, oj, oj, vad du har hunnit med! Under helgen har jag ”bara festat” med vära gäster och idag är det så kallt att jag inte vill sticka ut näsan egentligen, men jag ska strax ta en tur med Penny.

    Svara

  2. Hejsan!

    Visst är det härligt med vårbestyren och allt ska passas ”ler”. Inte för kallt och inte för varmt vill de ha och vi bara springer och flyttar dem. Har inte tålamod för ettåringar men perennsådder passar bättre min fingermotorik och de flesta är hela efter omskolning. Ha det gott, Karina.

    Svara

Kommentera

