Har blivit bortskämd idag!

Vilken härlig dag det varit idag!

Soligt och varmt till att börja med och sedan tog min man mig ut på en liten tur och överaskade mig med ett besök först hos Bernö Trädgård. Där tittade vi runt på allt de hade att erbjuda men jag tycker de är lite dyra. Men min man köpte lite fröer och en sten till mig.

Sedan så fortsatte han resan till Valbo och vi gick in på Coop Bygg och till trädgårdsavdelningen. Där fanns det lite mera roligare saker att titta på och han köpte en Rhododendron ”Cunningham’s White’ och två pioner ‘Sarah Sernhardt’ och ‘Shirley Temple’.

Väl vid kassan så slängde han med 6 säckar kogödsel på köpet!

Jag satt i bilen med ett léende på läpparna hela vägen.

I morgon skall vi börja med trädgården lite och då först fixa ett extra grönsaks land då vi behöver utöka det.

Nu har odlings sesongen börjat!🙂

2 responses to this post.

  1. Posted by Susie Bloom on april 25, 2010 at 7:27 f m

    Vilken jättegullig gubbe du har! Det är precis sådana där överraskningar man vill ha!!
    KRAM
    Susie

    Svara

  2. Hejsan!

    Härligt att bli lite bortskämd emellanåt. Har som du en särskild plats i min mörka rabatt där det alltid lyser i en gravlykta (batteriljus). Har över 40 mil till hennes gravsten så det blir inte så många besök där per år. Ha det gott, Karina.

    Svara

Kommentera

