Award!! Från Susie

Då har jag fått en Award och utmaning från Susie på Gottland och det tackar jag för. Utöver Award’en så skall man berätta sju sanningar om sig själv (dödssynder) ! Himmel och Pankaka!

HÖGMOD/FÅFÄNGA.
Detta lider jag verkligen inte av vilket min man är glad för.

GIRIGHET
Detta lider jag enbart av när det gäller växter eller annat för trädgården.

VÄLLUST/BEGÄR
Lider av det gör jag ej, men vist händer det lite nu och då.

AVUND
Jad skulle kunna skriva samma sak som Susie skrev här men numera har jag ej det problemet då jag nu tappat 20 kilo genom att äta fett och gott och bara uteslutit kolhydrater. Jag måsr prima och har 20kilo till att ta bort i år. Så nu kan jag skriva något annant istället. Jag önskar jag kunde Måla tavlor och teckna bättre än vad jag gör numera (var duktig i högstadiet på detta) och att kunna jobba i lera som man kan sedan använda i Trädgården. Att kunna sy kläder är en annan sak jag önskar jag kunde göra och mycket mera.

FROSSERI
Jag älskar mat, god mat och har numera inga problem med att gå upp längre så länge jag utesluter kolhydrater. Suget av Chips som jag hade förut är borta samma sak när det gäller choklad trots att jag iblend tar en bit 70% choklad. Det enda problemet jag har kvar är Ölen, Älskar Irlänsk öl och Newcaste Brown, vilket är flytande bröd (=kolhydrater) så jag lider där ibland.

VREDE
Detta lider jag ej av, är cool som en filbunke men ibland kan det hetta till beroende på vad det gäller och har jag blivit riktigt sårad så glömmer jag det aldrig utan blir mycket försiktig med den personen efter det.

LÄTTJA
Det här lider jag inte av, utan mera andra och då särskilt min mor (numera avliden) som blev hel tokig och nervös över att jag tog saker och ting så lätt och inte gjorde något åt saker och ting direkt. Jag är lat och det står jag för, men när det gäller trädgården så är jag en arbetsmyra och sliter som ett djur. Är dålig på att vara en bra hemmafru när det gäller husarbete vilket går min man på nerverna ibland (jag fastnar så lätt vid datorn). Bless him. Jag sitter hellre framför TVn och tittar på Trädgårdsprogram på Engelsk TV och andra natur/hus relaterade program, deckare eller dokumentärer och brodera eller virka samtidigt. Annars så hamnar jag vid datorn vilket håller mig fångad hela dagarna om inget annat händer.

Nu till de sju nya personerna som Awarden skall gå vidare till:

Haspet
Lotta
Linda
Karina
André
LindaLunda
Rubens Rabatter

Så nu hoppas jag att dessa sju vågar berätta sina sju sanningar om dem själva? Ska bli intressant att följa!

2 responses to this post.

  1. Hejsan!

    Tack för avarden. Har precis kommit hem från en resa till New York och Las Vegas så jag ska gå in vid tillfälle och läsa dina blogg lite mer ordentligt. Roligt att du hittat mig och jag lägger till din blogg i min lista. Ska bli roligt att följa dig i din nästan nya trädgård och se vad du hittar på. Har lika mycket snö som dig men har inte sett till mer än en sparkstötting. Vilken härlig bild framför skolans ingång. Ha det gott, Karina.

    Svara

Kommentera

