Englands Resan är Bokad!!

Då skall det äntligen bli av igen. Jag skall till England igen efter 8 års frånvaro på grund av arbetslösheten i första hand. Men nu har släkt och vänner tjatat på att få se mig över i Engand igen och inte bara min man, vilket är smickrande. Saken är den att min man tycker att det är tråkigt att åka dut utan mig, så denna gång kommer det nog att bli riktigt trevligt för oss alla. Det jag ser störst fram emot är att jag kommer att handla växter denna gång i första hand och jag kommer att besöka  Bridgemere Nursery and Garden World och jag kommer att äntligen kunna köpa rosen Alan Titchmash🙂. En ros jag försökt få tag på sedan den kom ut (2005 tror jag eller året innan). Här är en bild av den.

Bilden kommer från David Austin Roses hemsida.

Jag kommer med all säkerhet handla flera plantor från Bridgemere, för jag har varit där många gånger och de har mycket fint där. En långtradare och en Lotto vinst skulle nog klara av saken🙂 En butik till som finns inne på Bridgemeres mark är det jättestora varuhuset Hobbycraft! Ve och fasa säger min man, för han har varit med förr när jag handlat där  ,)

Ett annat ställe som vi skall besöka är Trentham Gardens som ligger i min mans hemstad, så det blir nära och bra.

Vi tar bilen med oss så att vi kan köpa så mycket bilen orkar bära, men utöver detta så skall det handlas andra saker, så som Tapeter och färg, kläder, mat och hobby saker.

Så när åker vi? 3 – 15 Juli. Can’t wait!!!

2 responses to this post.

  1. Hejsan Diana,
    Om du tittar in till mig så hittar du en AWARD!

    Svara

Kommentera

