Första sådden igång!

Då var det dags igen. Första fröna är i jorden och det börjar kännas att våren kommer snart, trots att snön är djup ute och kylan är runt -13.

Fröna som kommit i jorden är Verbascum phoeniceum ‘Mixed’, Veronica longifolia ‘Pink Shades’ och en liten Delphinium Dwarf.

Här har fröna det varmt och gott


10 responses to this post.

  1. Tänk vad alla bloggare är duktige att så! Själv har jag några perennfrön jag fick från Maria Berg i kylskåpet, men jag undrar jag om dom någonsin kommer i jorden………

    Svara

  2. Posted by Ruben on januari 27, 2010 at 9:26 f m

    Redan igång med sådderna!! Själv har jag ännu så länge endast sått sådana fröer som skall ha en kylperiod.
    Fina tulpaner. Vilken jättebukett!!
    Ha det gott! /Ruben

    Svara

  3. Du frågade om vad dagliljan hette, det är en RA Hansen. Inte dum, eller…..!?

    Svara

  4. Glömde att fråga om det är här du har 3Gigabyte?

    Svara

  5. happ, nu har jag en blogg här – fast jag är inte riktigt överens med den ännu. Får inte bilderna att placera sig där jag vill, men det löser sig väl så småningom.

    Svara

  6. Men har du uppvärmning till drivhuset? Eller vad är det för en sladd? Kanske är en dum fråga men något sånt har jag aldrig sett. Funkar det bra? Hoppas att du har det bra. Visst är det kul att vara igång med sådderna?// Peter

    Svara

    • Japp Peter! Det är med uppvärmning och jag köpte det från Buxus. Finns i olika storlekar och fungerar jätte bra!! Rekomenders!
      Kram
      /Diana

      Svara

Kommentera

