Sorterat lite fröer idag

Idag har jag suttit med mina fröer och registrerat dom på datorn. Det visade sig att jag hade mer än jag trodde och vissa har jag glömt att jag hade. Jag köper ju en del på Tradera också och dom glömmer man ofta bort i samlingen. Men idag har jag hittat en del som jag tror jag kommer att prova. Även en massa gamla fröer så vi får se om de gror över huvudtaget. Går det så går det. Kan ju ej kasta dom ifall jag kan få gratis plantor från dom.

Får se om jag fortsätter med fröerna i morgon efter städningen. Städar jag ej med en gång så blir det ej av, sådan är jag. Sätter jag mig vid tatorn så rinner tiden iväg  och jag glömmer allt annat som skall göras.

Jag har planer på att prova på och så Hosta för första gången och det kommer att bli spännande. Kärleksgräset skall sås igen då jag misskötte mina småplantor förra året med tanke på allt tråkigt som hände mig med min mammas bortgång och allt. Så jag kommer att så om dom igen. Riddarsporrar kommer jag att så några då jag föredrar att så dom på hösten, men vi får se hur de har klarat sig som jag sådde i höstas. En knallröd Lupin kommer jag att så och även en citron gul. Några solhattar kommer jag att ge mig på också samt aklejor i olika varianter. Sedan får vi se vad som händer och det lär nog bli fler och kanske mindre. Naturligtvis så kommer jag att så en hel del sommarblommor också.

Men när man sitter och tittar ut genom fönstret och ser hur det ser ut så känns våren långt borta.

5 responses to this post.

  1. Du verkar ha en hel del att så, spännande. Jo det är farligt att sätta sig vid datorn tiden bara springer iväg. Ha det bra /Carinas trädgårdsblogg

    Svara

  2. Vad roligt att hitta dig!! Du är ifärd med att så förstår jag😉
    /Vella

    Svara

  3. Hej!
    Roligt att sitta och planera för sådd. fast det också känns lite väl vitt ute än! Jag tänkte bara berätta att trots att jag bor i Åbo så jobbar jag faktiskt i Kimito. Jag åker dit (ca 45 min. bilfärd) tre ggr i veckan och undervisar i musikinstitutet där. Jag har faktiskt jobbat där redan i 27 år, det ligger ganska behändigt till. för min trädgård som jag har i skärgården. Kimito ligger liksom på väg till mitt sommarställe…. Hälsn Mimi

    Svara

    • Men Oj så trevligt! Hela Kimito är full av våra släktingar då min bror håller på med släktforskning och varit över flera gånger och letat gravar och levande personer och det vimlar av oss där. Min farfar var stenhuggare så hans verk finss på många ställen i Kimito och bland annat vid kyrkan. Vilket sammanhang. Kul Mimi att få veta detta. Vem vet, jag kanske kommer på besök någon gång i framtiden ,-) Mycket kan hända i livet.

      Svara

  4. Vadå ”…så känns våren långt borta.” !?
    Kom in precis efter en prommis med Penny i kohagen och det kändes nästran som lite vår i luften. Inte bara för mig utan även för Penny tydligen. Hon sprang där och snosa och snosa och kom längre och längre bort från mig. Jag ropade och skrek, men det hjälper ju inte. Hon hör inget längre.
    Till slut upptäckte hon att hon var långt borta och kom sakta strosande tillbaka. Hon tycker nämligen att kohagen är hennes revir också, så då behöver man inte bry sig om vad matte är någonstans! /Susie

    Svara

Kommentera

