Årets planer?

Sitter redan nu och planera vad som skall göras i trädgården i år, men jag vet ej om jag kan fullfölja dom. Kanske två av dom om jag har tur. Hur är det med er andra?

  • Jag har planer på att utöka trädgårdslandet för det vi har nu är förlitet.
  • Ett litet stenparti uppe i ”Mammas Hörna” skall rensas och göras om från förra ägarnas plantering.
  • En pergola uppmed gången till Lillstigan där rosor skall klättra.
  • En häck mellan ena grannarna och oss.
  • Anlägga/Plantera en berså.
  • Anlägga nya rabatter så jag kan börja tömma ”barnkammaren” och ge plats för nya.
  • Resten av utemöblerna skall målas.
  • Driva upp ”massor” med perenner (även anueller för snabb färg).
  • Vill köpa Järnekar till ”Mammas Hörna”, den brokbladiga.
  • Funderar på att så och odla fran Jätte Liljan (Cardiocrinum hittade denna bild på nätet) i år för jag hann ej förra året. Som många av er vet så älskar jag liljor.
  • Golvet i växthuset skall fixas.

Detta är några av de planer jag har men jag tror ej att jag klarar av allt på a-kassans pengar…..

Trädgårdslandet och stenpartiet vet jag att jag kommer att klara av, sedan så vill jag försöka få upp pergolan. Nya rabatter så jag kan tömma barnkammaren skall jag nog klara av, men jag har så många dagliljor och de gillar ej sandjord, så jag kommer att få jobbigt där då 96% av tomten är sandmark. Driva upp perenner mm klarar jag nog av också då jag drev upp några förra året, så det kommer att bli mer av det i år. Järneken beror nog på priset och vart jag kan hitta den. Jätte liljan skall jag nog klara av den med. Det vore underbart om jag kunde få till kolvet i växthuset innan odlingen drar igång, för jag har spanat in en hög av betongplattor hos en granne som bara ligger där. SÅ jag skall höra med dom om de vill bli av med dom.

gd1sg3a

4 responses to this post.

  1. Hmm…jo en pergola hade jag också tänkt mig, och att utöka grönsakslandet och plantera ut diverse som bara står nedknött för att överleva..och fixa dammen..och…och..och
    Men jag tror inte jag kommer hinna med nånting..

    Svara

  2. Jo, det är ju det där med att få tiden att räcka till både för projekt och för att njuta men vad vore livet utan projekt och planer. Jag glömde pengarna, det är ju nästan aldrig gratis att göra något och med A-kassa får man nog försöka hitta lite genvägar. Lycka till /Carinas trädgård

    Svara

  3. God fortsättning! Så det är här du är nuförtiden. Jag har haft lite svårt att hålla koll på var alla finns nuförtiden när TB inte funkat som jag vill. Men nu lägger jag till dig på min blogspot så att jag hittar dig i fortsättningen. Många projekt verkar du ha, kul att ha lite drömmar och planer. Ha det gott..// Peter

    Svara

  4. Min önskelista för den kommande säsongen är ganska fulltecknad, men det är ju också då jag trivs som bäst. Även här ska det försöka klaras på a-kassans snåla bidrag. Tänk att man betalat till dem hela yrkeslivet ock så ”belönas” man med ett så fjuttigt bidrag när ens arbetsplats försvinner, surt! Hoppas du får en skön helg / gittan (tidigare Gittans Trädgårdsblogg)

    Svara

Kommentera

