Äntligen!

Väntan har varit lång på att få komma in här igen, men nu är jag inne och en hel del har hänt sedan sist och jag vet ej om jag kommer ihåg allt.

Snön som kom försvann lika fort och det har regnat de senaste 5 dagarna utom en och nu regnar det igen. Inget roligt alld. Men när vi hade sol för en dag så passade jag på att kratta löv så det kom bort innan snön.

Snart är det dags att ta en prommis i skogen bakom huset för att hämta mossa för ljusstakarna. Härligt när man har tillgång till detta så nära istället för att behöva köpa påsarna för 10:-/st i butikerna.

Julen kryper på och det är dags att börja pynta och slåss med julbelysningen som alltid har trasiga lampor…….

2 responses to this post.

  1. Posted by Ninne on november 23, 2009 at 3:55 e m

    Det är gott att vi kan komma in
    på VÅR blogg. Har du blivit av med din Osloförkyln.? det är tur att vi kan plockafram advents* o sätta upp nu så att det blir lite ljusare.
    KRam Ninne

    Svara

  2. Posted by Stjarnarve on november 24, 2009 at 3:12 f m

    Det är verkligen…
    …jätteskönt att allt börjar fungera igen, ibland har man ju ett väldigt behov av att blogga – speciellt när man som jag sitter mitt ute i skogen i flera dagar utan att träffa en människa!
    Ska inte skriva så egentligen,det låter som om jag saknar storstan, men det stämmer absolut inte. Jag som är uppfödd med Stockholms härj och hets NJUTER verkligen av lugnet här. Förr var man ju van att träffa en massa obekanta varje dag, nu – speciellt i dessa "svintider" – är man ju bara glad att slippa!
    Hur har det gått för din man? Har han fått nått jobb eller…..? /Susie

    Svara

Kommentera

