Snön faller fint utanför fönstret…..

Här sitter jag nu med förkylning som jag fick i Oslo för två helger sedan och skriver, medans snön faller vackert utanför fönstret och hundarna ligger på soffan med TVn som bakgrundsljud, då husse ligger och sover på övervåningen efter ett nattskift.

Inte mycket man kan göra i trädgården nu inte, förutom att fotografera fina bilder i snön eller skotta snö, men det är för tidigt för den saken nu. Mina perennfröer har börjat gro och då i första hand mina delphiniums (Riddarsporrar, som tillhör mina favoriter), så jag tror att de kommer att ge en fin skörd nästa år om inget drastiskt händer.

Sorgen över min mammas bortgång har nästan lagt sig helt men saknaden finns där och kommer alltid att finnas där, men livet måste gå vidare.

Tänk vad fort det har gått trots allt? Det känns som om det ej var länge sedan som jag anlade min första rabatt i denna nya trädgård och nu är vintern här. Lika bra det för det har varit ett hemskt år så det kan bara bli bättre nu som så många sagt till mig.

Kommentera

