Skördetider

Har de senaste två dagarna varit lite flitig mellan valp-rastningarna. Igår kokade jag äppelmos för första gången och idag inkokta plommon för första gången som en granne kom över med.

Skall försöka göra mera saker med äpplena som jag har kvar. En och annan paj till gubben min kanske?

Får börja med den vänstra burken först ser jag.

Undrar hur dessa kommer att smaka?

Oj vad min mamma skulle ha varit stolt över mig om hon viste detta.

One response to this post.

  1. Posted by Stjarnarve on oktober 10, 2009 at 4:07 f m

    Det ser riktigt…
    …gott ut, men jag vet av erfarenhet att det är jättejobbigt. Hade massor av fruktträd i Stockholm och var överlycklig för att slippa dom när vi flyttade hit!
    Dessutom var Victoriaplommona – som var det bästa -nästan alltid pallade när man kom hem på kvällen, så dom fick man inte med så mång av!!
    Hur går det med valparna? Du måste berätta lite mer och ta några kort! Nu har ju bloggen börjat fungera ganska hyfsat igen./Susie

    Svara

Kommentera

