Vad som hänt de senaste dagarna

Jag har höstgrävt grönsakslandet, satt vårlökar, plockat äpplen, sått perenner och gräsmattan har min man klippt för sista gången i år. I morse var det frost igen för andra gången i rad, så nu är vintern på gång här i Gävlebogs Län.

Jag har även rensat bort sommarväxterna som tog stryk av frosten så nu ser rabatterna trevligare ut igen.

Vackra höstfärger som jag fotade på hundpromenaden igår.

Har även varit på min mammas kollonilott för att ta med mig växter jag vill ha från henne och några verktyg från hennes låda. Fick med mig lök, morötter och rödbetor. Detta är mammas sista år som ägare av ”täppan” som hon haft sedan början på 80-talet, så en nära vän till os har tagit hand om den åt mamma detta sista år (syns på bilden i vit tröja. Den andra är min man). Jag står i hörnan på den lott som var min mellan 1985-1995.

Efter att vi lämnat kollonilotten så åkte vi till graven för att hälsa på mamma och få se stenen vi beställde och hur den ser ut i verkligheten. OJ vad stolt och nöjd jag blev. Den blev verkligen fin.

2 responses to this post.

  1. Posted by Stjarnarve on oktober 1, 2009 at 10:09 f m

    Vilken fantastiskt…
    ….fin gravsten din mamma fått! Jag förstår verkligen att ni var nöjda med den.
    Färgerna i träden var också fina, här har det inte börjat gulna ännu men det är på gång. /Susie

    Svara

  2. Posted by Anonym on oktober 1, 2009 at 4:03 e m

    Vacker sten
    o fint höst träd. Skönt att kol.lotten kommit i händer som du vet kan ta hand om den, så kan du kanske göra fler besök i den även framöver
    Kram Ingrid

    SVAR: Ingrid, det var sista året för lotten så nästa år är den ledig till någon annan.Ändrad av diana61 den 2009-10-01 klockan 11:33 PM

    Svara

Kommentera

