Progress!!

Nu har det äntligen hänt lige i min trädgård! Jag har planterat ut perenner i barnkammaren så de kan övervintra tills våren. Dessa är sådda från frön så de kommer att blomma nästa år eller året efter.

Jag har grävt upp en jätte klump av iris och delat den i tre klumpar för att sedan plantera dom utmed gången upp till lillstugan. Jag har lagt märke till att det är gropar utmed gången, så jag anar att där en gång funnits något i växt väg. Dessutom så kliver jag snett i dessa hål hela tiden så det var bara att fylla dom med något istället, så det blev irisen. Det blev riktigt bra tycker jag.

Grönsakslandet har vi börjat gräva om  och skall utöka med en ruta till brevid den på andra sidan om vattenkranen för nästa år. Det är så mycket sand att det har varit svårt att få saker att gro men vaxbönorna har älskat det, så det blir mer av dom nästa år.

Jag har redan börjat så perenner för nästa år, Astrantia, akleja och kinesisk smörboll, men det kommer att bli mera sorter. Dessa sådder står nu inne i växthuset men kommer att bli flyttade utomhus för att stå där tills våren kommer och snön är borta.

Hundgården börjar nu bli klar och idag skall den pilotköras av valparna efter att jag trattat bort skräp från den. Det finns mer att göra som en grint in och kryp-innet för dom, men ”huset” som dom kan krypa in i  kan vänta tills nästa år för det är ingen panik med den biten, för Whippets är inte ”ute hundar” utan de vill ha det varmt och mysigt och massor med filtar och kuddar omkring sig.

One response to this post.

  1. Posted by maloppa on september 14, 2009 at 4:06 f m

    Oj va du står i….
    …önskar det kunde smitta av sig. I min barnkammare har jag massor av tonåringar som borde flyttat för länge sedan så högst upp på listan står att göra i ordning en stor rabatt så jag kan plantera ut dem på riktigt!

    Svara

Kommentera

