Diana blommar

Jag fick en Geum montanum ‘Diana’ förra sommaren av Caroline här på bloggen, och nu idag blommar den!! Tack Caroline!

Doftliljan håller på och blommar ut och den doftar ljuvligt.

En fantastisk Rudbeckia som jag ej just nu har namnet på men den heter något med choklad.

Nu är jag så trött att jag måste sova…….:Zzzzzzz

2 responses to this post.

  1. Posted by citronella on september 1, 2009 at 9:50 e m

    Doftliljan..
    den var vacker:) Kanske skall man prova på den:)
    Härlig bild på dig med alla hundvalparna!:)
    Marie.

    Svara

  2. Posted by Stjarnarve on september 2, 2009 at 4:11 f m

    Doftlilja är en…
    …underbar växt om man vill ha lite väldoft i trädgården. Har den i en "vit" pallkragslåda.

    Jag såg den lila temyntan i förra inlägget – den bara måste jag ha! Är det den som heter `Blaustrumpf`´?
    Hade temyntor Älvsjö, men har inte någon alls här. Har för mig att dom vill ha ganska djup, kraftig och lite fuktig jord. Är det rätt?

    Hur går det med valparna? /Susie

    Svara

Kommentera

