Larv – Snabelsvärmare

Min man och jag var ute med hunden i skogen på en promenad och då stötte jag på denna enorma larv på marken. En decimeter lång. Kollade upp den på nätet och det är tydligen en snabelsvärmare.

Så här ser den ut som fjärill

4 responses to this post.

  1. Posted by kryddan on augusti 8, 2009 at 2:31 e m


    Riktigt läcker :=)) som fjäril allså.
    kramiz//kullervilla

    Svara

  2. Posted by Troll on augusti 8, 2009 at 2:58 e m

    Det var det underligaste
    jag sett! Jisses! Tänk att vi har så många underliga djur i Sverige..! 🙂 Insekter är intressanta, tack för titten! 🙂 /Gunilla

    Svara

  3. Posted by karina on augusti 9, 2009 at 1:53 f m

    Grattis till godkänt
    och så intressant att förstå mer om växten med latinska namnet. Själv har jag fullt sjå att lära mig de svenska namnen men försöker skriva upp latinska också i mitt fotoalbum. Utan det skulle inte många av mina växter ha ett namn för jag började med att köpa växter enl höjder och färger och namnlapparna var ointressanta. Sen började man blogga och då blev namnen viktigare så de flesta av mina gamla plantor har nu ett namn också. Ha det gott och jag ska kika in på fjärilen för det glömde jag bort, Karina.

    Svara

  4. Posted by Anonym on augusti 11, 2009 at 6:50 f m

    Larvigt..
    Jag har själv fotat såna här underliga varelser som sedan blir såå vackra och ståtliga. Naturen är förundrlig..*ler* Kul med trädgårdskurs. Har du gått där i Järbo eller är det via nätet?
    På fredag är man arbetslös på riktigt..så nu kommer stora självan…usch!
    Fina bilder som vanligt…
    Kram Ninni

    Svara

Kommentera

