Kursen avklarad och jag har börjat måla

Idag har det varit så otroligt varmt att man ej orkat göra mycket, men jag har påbörjat målningen av utemöblerna. De kommer att bli blåa och jag ser fram emot att se dom i trädgården Innan snön kommer
 
Sedan så kan jag tala om att jag klarade av kursen jag påbörjade en tid tillbaka och jag blev godkänd! Så nu har jag ett diplom här hemma från Trädgårdsakademin som säger att jag utfört kursen ”Trädgårdsmästarens Latin”. Tjoho!!


4 responses to this post.

  1. Posted by Jakob on augusti 6, 2009 at 2:44 e m

    Grattis det är ju en dröm att kunna
    lite trädgårdslatin,,jag önskar jag kunde,,men det är allt lite krångligt,,
    Vilka söta hundar du har både valpen och den äldre, jag blir så valpsugen..
    Dina mörka liljor var mmmm!Sådan kommer på min önskelista.
    ha en go kväll Monica på Pepparbacken=)

    Svara

  2. Posted by IreneL on augusti 7, 2009 at 3:38 f m

    Grattis till den
    avklarade kursen! Ja nu är det riktigt varmt ute…man orkar inte så mycket då! / Irene

    Svara

  3. Posted by lamas on augusti 7, 2009 at 6:14 f m

    va kul med latin!!
    Det läste jag i en studiecirkel i vintras……och gissa om jag minns massor…haha…så svårt att komma ihåg, men det är kul att lära sig lite så förstår man ju mer i plantmarknaderna:)//Helén

    Svara

  4. Posted by Stjarnarve on augusti 7, 2009 at 10:08 f m

    Lycka till med…
    …målningen, inte mitt favoritjobb precis. Jag är alldeles för otålig tror jag. Och vad kul det här med avklarad kurs i trädgårdslatin! Det är ju inte så vansinnigt svårt som folök tror, men däremot väldigt praktiskt – så nu hoppas jag få ser mer av den varan på din blogg!!
    Sen har jag försökt läsa ikapp och upptäckte då bilderna på valparna. O, oj, oj vad söta dom är! Söt – eller man ska nog säga snygg – var också liljan. Den var otroligt tjusig faktiskt!!/Susie

    Svara

Kommentera

