Lite blommor från trädgården

Har fotat lite och ville visa några av de blommor som blommar nu här hos oss.

Denna blommar ej ännu men är min favorit Hosta.

Denna iris har blommat färdigt nu men jag hittade den gömd i en rabatt utmed husväggen. Den passar bra i min blå/gula rabatt och har flyttat dit nu.

4 responses to this post.

  1. Posted by mimi on augusti 3, 2009 at 7:42 f m

    Trevligt fynd
    du gjort till din rabatt! Fina blommor, är speciellt avis på heavenly blue! Jag hade blomman för dagen, men något djur gnagade av dem vid roten! /Mimi

    Svara

  2. Posted by Anonym on augusti 3, 2009 at 8:59 f m

    Verkligen fina blommor
    du har i trädgården. Flicköga hur hög är den? Har en blomma utan namn som påminner om den, men är ca 0,60-1 m hög som jag frösådde förra året och inte har påsen kvar med namnet för jag trodde det inget skulle bli och så kom de i år.
    Hälsningar Inga från Närke

    SVAR-> Flicköga är ca:25 cm hög.Ändrad av diana61 den 2009-08-03 klockan 4:22 PM

    Svara

  3. Posted by maccoll on augusti 3, 2009 at 9:48 f m

    Vilka
    fina bilder du bjuder på, solrosen gillar jag skarpt.
    Och fint var det med ramarna runt dom.

    Svara

  4. Posted by Anonym on augusti 6, 2009 at 2:35 f m

    Hej igen..
    Väldigt vackra bilder…och jag håller med föregående inlägg..snygga ramar med! Hosta är oxå en stor favvo här..och jag har funkior överallt i trädgården. Kanske för att de fyller ut bra och sprider färgprakt även med bladen.Solen steker och det blir en lugn dag i trädgården..*ler*
    Ha det gott..
    Kram Ninni

    Svara

Kommentera

