Lite av varje

Det har regnat en hel del, (läs massor) och jag har ej haft så mycket tid i trädgården, men jag har planterat lite och tillverkat små öar i gräsmattan som kommer att expandera till rabatter av olika former och färger. Det blir dessutom mindre gräsyta för min man att klippa. Vi har fått en ny granne som delade med sig en bit av en stör röd vinbärsbuske som jag så snällt frågade om. Saken var den att de skall bygga ett föråd på tomten dår just denna stora buske stod. Så jag frågade försiktigt ifall de tänkte slänga den eller ej, så de erbjöd att jag kunde få en bit av den. Snällt av dom.

Jag har skördat min första slang gurka som var stor och saftig, så jag har lyckats bra med vattningen. Ser att jag har minst 18 st till på gång på denna planta och flera på gång.
Tomaterna (5-6 olika sorter) växer ordentligt så det kommer att bli massor med frukt.
Chillin har börjat sätta frukt den med. Spännande, då jag ej ätit egenodlad chilli.
Äppelträden är fulla med kart så det kommer att bli gott med äpplen.
Nu önskar jag bara på att solen kommer åter och värmer upp och torkar ut marken lite.

One response to this post.

  1. Posted by knatten on juli 27, 2009 at 12:58 e m

    Jag hoppas
    oxå på sol förståss o det är jag väl inte ensam om. Men det är ju så att även trädgården behöver lite värme o ljus.
    Jag har aldrig odlat gurka men tomater hade jag förra året (inga i år). Det är himla gott med egna tomater. Gurka måste jag testa nån gång. /Mia

    Svara

Kommentera

