Mammas gravsten är på plats

Nu har mammas gravsten kommit på plats och min bror och jag är så nöjd med resultatet. Så nu känns ted som om det hela är över och jag kan gå vidare. Härligt. Jag har en sak kvar att göra och det är att besöka mammas kollonilott för att tömma lådan från alla verktyg samt ta med mig en del växter som jag vill ha som minne. Det finns även växter där som var mina när jag hade min ”täppa” där snett emot mammas täppa. När jag sade upp min så tog hon hand om mina växter.
Ha det bra alla härliga människor och var rädda om varandra!

3 responses to this post.

  1. Posted by queensize on juli 20, 2009 at 6:44 f m

    Det blir något speciellt med sådana växter.
    Jag har några från min äldsta brors trädgård och han dog för två år sedan. Det hugger till när jag tittar på dem men väcker också fina minnen. Vad fint att ni blev nöjda med stenen.//

    Svara

  2. Posted by knatten on juli 20, 2009 at 12:23 e m

    Minnen
    finns verkligen av så många olika slag. Att ha växter som minnen kan vara på både gott o ont, jag menar ifall plantorna dör så är även minnet försvunnet. Ja, utom minnena man har i huvudet då.
    Ha det jättebra. /Mia

    Svara

  3. Posted by karina on juli 21, 2009 at 12:27 f m

    En nostaligtripp i
    barndommens spår är alltid intressant. Skönt att stenen är på plats för då brukar allt det praktiska vara över. Ha det gott, Karina.

    Svara

Kommentera

