Hemma från Semestern

Då har man kommit hem från semestern i gårkväll. De tre nätter vi hade i Steninge var Ljuvliga! Kommer att berätta mer om det i ett annat inlägg. Sista natten hade vi i Skövde, där vi bodde när jag föddes. Denna vistelse var inte lika ljuvlig och jag skriver mer om det med i ett annat inlägg.

Vi åkte sedan upp till Vansbro för att hämta hem hunden (Milo) och samtidigt titta på alla valparna igen (16st) och bestämde oss för en kille till, men efter ett tag så att köpa två istället. Så nu kommer det två valpar till in i vår familj den 22:a Augusti och de kommer att heta Gizmo och Mojo (läses på Engelska).

När vi kom hem så fick vi reda på av grannen att här har det regnat ordentligt och vi har ett äppelträd som borde stöttas upp innan det kommer mer regn för då kommer det att falla. Detta visste vi redan men har ej kommit till skott. Så grannen sade att han hade spett och gjuteväv så han kommer förbi i morgon (idag) och gör det åt oss. Himla gulligt av honom! Men efter en stund så skulle jag ut med komposten och då var han redan på tomten med stör och spett och sade ”jag gör det nu istället”. Så mannen min gick ut och hjälpte honom medans jag packade upp allt efter hemkomsten och började med maten. Så nu har vi vårt lilla äppelträd stöttat. Det lutade nästan i 45 grader åt vänster. Med äpplen på  så blir lutningen värre, men nu ser det bra ut.

3 responses to this post.

  1. Posted by Fladern1 on juli 11, 2009 at 11:31 f m

    Ormrot
    Mina amatörer letar efter ovanstående, och idag googlade matte och hittade en bild FRÅN DIN BLOGG!! Kul va´? Så, var har du fått tag på den? Vi är väl lite för långt söderut, egentligen, men amatörerna bryr sig inte om sånt. De vill gärna prova ändå…Mitt i alla dina sorger har du ju oss fyrbeningar som kan lyssna och trösta. Vi är nämligen världsbäst på det!!!! (Fråga matte) Ett annat plus me oss fyrbeningar, är att vi aldrig behöver leta efter "rätt" ord att säga. Vi bara finns, här och nu, och det är på nåt vis det som hjälper mest. Nä, nu ska jag tydligen ut i regnet och påta igen. Matte vet inte om det, men jag spanar mest småvilt…/Herr Nils

    Svara

  2. Posted by Stjarnarve on juli 11, 2009 at 2:26 e m

    Oj, vad spännande..
    …det kommer bli med 2 valpar!? Vad säger er nuvarande vuxna hund om det – Penny skulle bli absolut galen tror jag!!
    Hon har blivit så grinig mot andra hundar sen hon hade problem med sina analsäckar och opererades 2 gånger och fick ha "krage" på sig i 12 veckor. Alla hundar ville nosa henne i baken eftersom det var inflammerat och varade, så nu tål hon inte det.
    Men här träffar hon bara grannens mycket försiktiga hanhund, Drulle (hemskt namn), som är en Shetland Sheepdog och jättesnäll./Susie

    Svara

  3. Posted by IreneL on juli 11, 2009 at 3:46 e m

    Oj två valpar!
    Då blir det full rulle hos er! Här är det full fart med en valp. Men åhh så härliga dom är! / Irene

    Svara

Kommentera

