Jobbat i trädgården!

Oj vad varmt det har varit de senaste dagarna och det kommer att fortsätta, men jag klagar ej! Så vi har varit ute i trädgården och jobbat lite igen.

Vaxbönor och ärtor har planterats ut i trädgårdslandet från växthuset. Hoppar ärtorna sätter fart nu. Allt har blivit så sent i år efter allt som hänt min mamma så inget har gått som det skall eller brukar i år. Men jag får ta igen det nästa år istället.

Sedan så sågade min man ned ett ryrenträd som ej blommar. Ingen ide att ha ett syrenträd som ej blommar, så ned med det! och det visade sig att halva trädet var dött och döende så det var lika bra det. Vi planerar Gullregn och körsbärsträd istället. Mer buskar måste komma in också.

Sedan så fick första rabatten äntligen sin slutspurt med att kantstenen nu är på plats och täcktes med täckbark.

3 responses to this post.

  1. Posted by mimi on juni 26, 2009 at 6:57 f m

    Vad mycket ni fått gjort!
    Gullregn är så fina!!! Hos oss skulle man inte ha kunnat flytta ut bönorna så mycket tidigare pga. det kalla vädret. /Mimi

    Svara

  2. Posted by lotza on juni 26, 2009 at 7:13 f m

    8`)
    Ni jobbar på bra i värmen 🙂 Härligt land för de gröna sådderna, jag såg i Skåne grönsaksland stora som ditt, med fina klätterstöd för bönorna och inte bara att de är goda att äta, det är vackert att titta på. Det är säkert inga problem att starta upp nu, det är ju varmt och gott 🙂
    Fina rabatter ni gjort i föregående inlägg, gillar stenrabatten mycket och tar med mig iden till stugan vid havet, där är det gott om sten 🙂 Ha det så gott i värmen 🙂

    Svara

  3. Posted by Stjarnarve on juli 1, 2009 at 1:16 e m

    Vad fint ni…
    …har gjort! Jättefina rabatter, jag gillar den där med stenen väldigt mycket!!
    Det är inte så dumt att få "gubben" att hjälpa en ibland. Rolle har också blivit hjälpsam, han har väl märkt att jag inte grejar en tomt på 5000 kvm själv. Han sa nått häromdagen att det var väldigt mycket jobb med tomten. Jaa, det var ju "lite" enklare i Stockholm när den bara var på 702 kvm!
    Hur är det annars? Är det nått nytt på jobbfronten t.ex.? /Susie

    Svara

Kommentera

