Anlagt två rabatter

Vilken underbar dag!
Både min man och jag var i trädgården hela dagen och han anlade sin första rabatt med lite ehälp från mig. Jag gav honom en liten start och alla plantorna så satte han igång och jag är riktigt nöjd med hans jobb. Själv tog jag lite mera tid på mig då jag ville göra en rabatt med enbart blått och gult med stänk av lila och orange. Så jag letade fram det hag hade i dom färgerna och satte igång. När jag började gräva så var det att köra spaden i ett berg, så det blev att använda grepen istället, för OJ vad sten vi har i marken. Men det beror att det varit en tallskog tidigare. Nåja, jag tog tillvara på stenen och använde dom till rabatten. Här är serultaten , först min mans första rabatt.

Nu min lilla Sten-ö som kommer att expandera vart efter jag köper blåa och gula plantor.
Här är den nyvattnad.

Nu har det torkat och alla redskapen borta.

Så från andra sidan.

Jag är riktigt nöjd med den och ser fram emot att utvidga den.

2 responses to this post.

  1. Posted by Manitou on juni 24, 2009 at 6:31 f m

    Snygga
    rabatter bägge två. Den med sten föll jag för,så snyggt, kanske vore något att ta efter, vi har åxå mycket sten i backen och det blir skottkärror när man anlägger rabatter.
    Susanne

    Svara

  2. Posted by Hederahelix on juni 24, 2009 at 11:59 f m

    Åh,
    vad snygg den blev, din stenrabatt! Ja, den din man gjorde var inte dum den heller, men jag gillar när jorden inte syns (fast det kanske är täckbark) Verkligen snyggt och vad roligt att jobba tillsammans och göra varsin rabatt, min karl skulle aldrig komma på tanken ( o handen på hjärtat skulle jag nog inte låta honom göra det heller….=) )

    SVAR: Japp Täckbark är det och jag tycker det är kul att han börjar bli intresserad, så han har fått ett eget område att leka på.Ändrad av diana61 den 2009-06-24 klockan 11:40 PM

    Svara

Kommentera

