år 2009 suger BIG TIME!!

Jag är så trött på detta år att jag kan hoppa framför ett tåg. Den ena olyckan/sorgen efter den andra och idag fick min man reda på att på Måndag får han reda på om han blir varslad eller ej. JIPPIE!! Han sade upp sig från ett bra betalt jobb i Stockholmför att få jobba med det han ville trorts att lönen skulle bli lägre, och vi flyttade upp till Sandviken, så kommer detta nu. Att han kommer troligtvis bli varslad.

FY F*N vad trött jag är på allt!!! Kan inte detta ta slut nu!!!!!!!!!!!!!
Jag vill bara sitta ned och gråta, men det gör inte saken bättre. Inte fasen får jag en lön för det. Jag börjar förstå folk nu som tar svartjobb, det handlar om att överleva.

Orkar inte bry mig längre……….

7 responses to this post.

  1. Posted by Anonym on juni 8, 2009 at 1:22 e m

    Håll humöret uppe
    det finns flera i detta avlånga land som tyvärr har det svårt just nu. Bl.a. jag. Sambon sjuk i över ett halv år. Jag arbetslös, återbetalningsskyldig till A-kassan för 58 dagar p.g.a. av att AF anser att jag inte sökt tillräckligt med jobb. Det finns ju massor att söka (ironi) med den utbildning och kunskap jag har.
    Lycka till från en annan med problem till er
    Inga från Närke

    Svara

  2. Posted by Ninne on juni 8, 2009 at 1:31 e m

    Mn blir svart både i ögon o mer
    men som du sa — det hjälper inte att gråta. En pnsionär som jag kan inte göra mycket för er utan bara önska med hela vårt hjärta att Ni ska få en drägligare tillvaro i dessa bittra tider. Hoppas att Ni ska slippa svartjobb, men för allas skull ta de jobb ni kan o för ert bästa är det absolut inte svartjobb utan alldeles VITT bara det kan hjälpa er.
    Önskar er all hjälp o att "turen"vänder. Hoppet är det sista som lämna oss!!!
    Stor Kram Ingrid

    Svara

  3. Posted by Rosa on juni 8, 2009 at 5:13 e m

    Joo
    visst är det så för många, många flera. Men inte hjälper det dig och de dina. Vad är det man säger…
    Man måste nå botten innan det går uppför. Du skall se att det ordnar sig i slut ändan, det gör det alltid. Håller tummarna för dig och familjen och sänder en stor varm kram.

    Svara

  4. Posted by Stjarnarve on juni 8, 2009 at 5:18 e m

    Stackare…
    …jag lider med er, det måste kännas rent förjävligt!
    I det här läget tror jag inte heller att några tröstande ord kan hjälpa. Nej, ni behöver helt klart något mer handfast – fast arbete!
    Ska dock hålla tummarna för att det i slutänden blir bra för er!! /Susie

    Svara

  5. Posted by lotza on juni 9, 2009 at 2:00 f m

    Himlans otur…
    usch vad jobbigt för er! Först det ena, och sedan det andra… hoppas innerligt att det ordnar sig för er, på ett eller annat sätt och vet du *viskar* – när det gäller att överleva, tror jag att många funderar på svartjobb….. *viskat klart* 🙂 Håller tummarna att det ordnar sig på ett eller annat sätt, kramen 8`)

    Svara

  6. Posted by wildemoe on juni 9, 2009 at 3:51 f m

    Tungt
    Det är många som har det tungt nu när uppsägningarna haglar. Finns det svartjobb skulle jag ta det tills läget vänder. Inget snack! För det kommer att vända, tro mig.

    Svara

  7. Posted by Mammanette on juni 9, 2009 at 5:45 f m

    Skrev
    en kommentar igår men det blev nåt fel på bloggen precis när jag postade…..
    Himla otur ni har haft. Hoppas verkligen det löser sig. Min man är i lastbilsbranschen och den är ju inte heller så lysande, men ännu har han klarat sig. Uppmuntringskram från Anette

    Svara

Kommentera

