Identifiering önskas

Ok vänner! Nu behöver jag er hjälp med att identifiera dessa två träd och jag tror att de är båda en Apel av någe slag. Rätta mig om jag har fel.

Träd nummer ett:

Träd nummer två:

Tack på förhand!

4 responses to this post.

  1. Posted by hallonmasken on maj 26, 2009 at 6:48 f m

    Fina prydnadsapel
    är jag ganska hundra på att det är, men namnsorter ingen aning tyvärr. Det finns ett par att välja på, bäst är nog att ta med några blommor och blad till närliggen plantskola sam beskriva hur de växer eftersom det också skiljer sig åt.

    Lycka till!
    Mia

    Svara

  2. Posted by annikanilsson on maj 26, 2009 at 2:39 e m

    Fina blommor
    men ingen aning sådant finns inte här i norr. Men det är vackert med mörka äppelblommor

    Svara

  3. Posted by Stjarnarve on maj 26, 2009 at 3:42 e m

    Javisst är den nån typ…
    ..av prydnasaplar du har, men det finns massor av namnsorter så exakt vilka kan bli väldigt svårt att bestämma.
    Jag hade en i Älvsjö som såg exakt ut som din på dom första bilderna, men den var planterad där redan 1942 så jag har inte en aning om vad den hette. Kunde dock ha varit `Roaylty´ eller `Eleyi´ men……../Susie
    /Susie

    Svara

  4. Posted by MmeKnorr on maj 26, 2009 at 3:55 e m

    Jaha…
    Det där får jag överlämna till andra. Är så kass på sånt där! Hoppas att du får svar i alla fall, tack för titten! /Jenny

    Svara

Kommentera

