Trädgårdsjobb

Jag har de senaste dagarna försökt gräva upp platsen där det gamla växthuset stod som fanns här när vi flyttade in, men det har regnat och regnat så det har blivit lite i taget men nu är det nästan gjort.

Så här såg det ut efter att växthuset tagits bort och det ruttnade planken rivits bort som var grunden.

Så här ser det ut idag. Irisen skall jag lyfta bort och plantera någonstans, vart vet jag ej ännu. Vet inte ens vilken färg den har men jag antar att den är lila.

Jag har även planterat lite idag.

Så har även mammas hörna (Jag har dedikerat denna hörna till min mamma) fått sina första plantor planerade. Först den Finska vita rosen som mamma gav mig i höstas innan vi flyttade upp till Sandviken/Järbo och så en Rhododendron som min svärmor köpte mig och jag vet att mamma gillar Rhododendron, så den passar bra där.

2 responses to this post.

  1. Posted by x on maj 23, 2009 at 5:04 e m

    Du har…
    …kommit långt med grävningen!
    Tervligt med en 'mamma-rabatt' 🙂
    Finlands vita ros har jag nyligen fått av en bekant, men jag har inte lyckats bestämma vart jag ska plantera den. Får tänka en stund till !

    Svara

  2. Posted by lotza on maj 24, 2009 at 3:25 f m

    Fint tanke,
    att göra en mammarabatt – blir vackert med rosen 🙂 Vilken underbar aurikel du har hittat! En riktig skönhet – grattis 🙂 Ha det gott 8`)

    Svara

Kommentera

