Identifiering önskas!

Ok grabbar och tjejer! ;)

Detta hittade jag under massa dött gräs efter att vi rivit ett gammalt växthus som stod på tomten. Vad är det för en liten skönhet jag funnit? Bladen är ”köttiga” som Sedum. När den kom upp så trodde jag det var en Sedum, men när jag sedan såg blommorna så tänkte jag, Primula, men bladen stämmer ju inte, eller ???

6 responses to this post.

  1. Posted by LindaLunda on maj 21, 2009 at 11:10 f m

    grattis!
    Det där är en aurikel!
    Och en jättefin sådan!
    Linda

    SVAR: Japp och tydligen en primula x pubescens, så jag hade rätt angående Primula.Ändrad av diana61 den 2009-05-22 klockan 9:54 AM

    Svara

  2. Posted by isis on maj 21, 2009 at 12:28 e m

    Javisst
    är det en aurikel. Såna har jag också…Lena/isis

    Svara

  3. Posted by Mariaberg on maj 21, 2009 at 1:33 e m

    Mer namn
    än du redan fått kan jag tyvärr inte – men jag har den också i min trädgård.
    /MB

    Svara

  4. Posted by mammi on maj 21, 2009 at 2:18 e m

    underbart
    vacker är den. Har aldrig sett en sådan. Att den dessutom har min älsklingsfärg, gör ju inte saken sämre.
    Ha det bra
    Marie-Anne

    SVAR: Håller med om färgen som tillhör min favoritfärg efter Blått.Ändrad av diana61 den 2009-05-22 klockan 9:56 AM

    Svara

  5. Posted by Hederahelix on maj 21, 2009 at 2:25 e m

    åh,
    vilken söt liten blomma, och jag ser att du fått reda på vad den heter!

    Svara

  6. Posted by knatten on maj 22, 2009 at 4:46 f m

    Vilket
    vackert fynd, och svar har du oxå fått på din fråga. /Mia

    Svara

Kommentera

