Planterat en till i första rabatten

Min svärmor köpte mig två plantor Veronica austriaca ‘Knallblau‘ och Heuchera micrantha ‘Purple Palace‘, så jag planterade Alunroten direkt i den nya rabatten. Kantstenen har börjat komma på plats men det kommer att bli lite knepigt då det är en lutante rabatt. Men det löser sig nog.

Praktveronikan ‘Knallblau’ får vänta ett tag tills jag gjort en blå rabatt.

Vi tog en långpromenad ner till sjön och på hemvägen såg vi årets första kopparorm! Tuffa tycker jag!


2 responses to this post.

  1. Posted by lamas on maj 18, 2009 at 2:38 f m

    Palace Rurple
    har jag osså….gillar de mörkbladig Alunrot och i höstas hittade jag två ljust limefärgade på rean:)….snyggt ihop. Ja kopparormarna är faktiskt fina…eller fina o fina…. i solskenet är de ju det i varje fall….//Helén

    Svara

  2. Posted by Metalmaid on maj 18, 2009 at 2:42 f m

    Orubricerad kommentar
    Hua, kopparormar är läskiga även om dom är ödlor. De ser ändå ut som orm, burr.

    Måste vara trevligt att anlägga sin första egna rabatt.

    Svara

Kommentera

