Fotat lite blommor

Har fotat lite blommor som har blommat och som nu blomar i trädgården. Det är spånnande att titta runt i en ny trädgård för att se vad som finns innan man själv sätter ned spaden för att plantera sina egna plantor.

Dessa rara blå blommor (älskar blått) har redan gjort sitt.
Scilla och Blå/Vår stjärna (rätta mig om jag har fel).

Påskliljor och narciser blommar fortfarande. Här en Påsklilja i sin glans.

Nu har även tulpanerna börjat blomma! Tycker dessa med sitt svarta svalg är ljuvliga.

Samma gäller de röda med sitt svarta svalg och en smal gul rand.

En rosa hyacint.

Till sist pärlhyaciner.

Nu gäller det att komma ihåg dessa så man kan gräva upp dom när de är klara för att sedan rensa denna rabatt som är så otroligt igenvuxen med gräs. Men det finns Irisar här med som jag skall vänta på först.

4 responses to this post.

  1. Posted by lamas on maj 7, 2009 at 8:26 f m

    Åh, va fina Tulpanerna är.
    Tycker också de som har svart i mitten är urläckra. Och visst är det kul att titta runt o se vad som komma skall.//Helén

    Svara

  2. Posted by IreneL on maj 7, 2009 at 11:18 f m

    Det svåraste
    är att komma ihåg vad det är man satt. Jag vågar knappt rensa i rabatterna för jag vet inte om det är ogräs eller något jag planterat 🙂 / Irene

    Svara

  3. Posted by knatten on maj 7, 2009 at 1:12 e m

    Av allt det där
    har jag bara pärlhyacinten kvar, det andra har blommat över o gjort sitt.
    Nog är det lätt att av misstag gräva bort alla lökar. Rätt var det är så kommer dom både här o där. /Mia

    Svara

  4. Posted by Metalmaid on maj 7, 2009 at 1:20 e m

    Orubricerad kommentar
    De där tulpanerna var verkligen vackra.

    Svara

Kommentera

