Försöker att få annat att tänka på just nu…..

För att få annat att tänka på och underlätta lite under dagarna som går nu så har vi börjat med att bygga ihop det nya växthuset. Jag vet vad min mamma hade sagt till mig, ”sitt inte inne och deppa när det är så fint ute, ut med dig och njut medans du kan!” Mamma frågade mig dessutom de senaste dagarna om jag hade hunnit fått upp växthuset men jag svarade att marken är lite för hård fortfarande men troligen om en vecka. Så blev det, så nu har vi börjat med det.

Vi har bestämt oss att vi reser växthuset nu så tar vi hand om grunden till höst för vi måste få upp det nu för att rädda alla växter jag har drivit upp inne. Det kommer att bli marksten eller plattor inne i det och hoppas det kommer att finnas pengar till det i höst, men det ordnar sig.
Här kommer bilderna.

Kram på er alla!

2 responses to this post.

  1. Posted by Tesa on april 26, 2009 at 1:37 f m

    Det kan
    vara gott att ha nåt annat att tänka på…kanske får växthuset en mer speciell betydelse för dig också sen i och med att du pratade med din mamma om det. Sorg och saknad gör ont…men man lär sig att leva med det…så småningom..
    Kram på dig..

    Svara

  2. Posted by lotza on april 26, 2009 at 1:59 f m

    Bra tänkt 🙂
    Tankarna är ju där ändå så det är skönt att skingra dem för en stund. Lycka till med bygget, kram =)

    Svara

Kommentera

