Röd solhatt gror!!

Idag tittade jag till mina röda solhattar som jag sådde tidigare i år och de har kommit upp fint! Härligt! Det tråkiga är att jag ej vet vilken sort det är då de kom med en Engelsk tidning och det stod bara Echinacea på påsen och färgen är rostrosa som ‘Magnus’, så det är troligtvis den.

Snön är nästan borta här nu och jag vart tvungen att ta en bild på baksidan av tomten när jag var ute med hunden, och den lilla röda stugan är vår ”lillstuga” på tomten. Nu börjar allt bli så vackert igen och fåglarna sjunger i kör! Tänk vad livet kan vara underbart ibland!

5 responses to this post.

  1. Posted by knatten on april 12, 2009 at 12:55 e m

    Så kul
    att dom gror. Jag försökte så frön från egen Magnus men han var helt ovillig. /Mia

    Svara

  2. Posted by lamas on april 12, 2009 at 1:41 e m

    Jag har osså sått Solhattar:)
    Och de växer så sakta men säkert i växthuset. Visst är det härligt med vårsjungande pippifåglar i skogen så här års. //Helén

    Svara

  3. Posted by IreneL on april 12, 2009 at 2:01 e m

    Vad kul att det gror
    hos dig! Jag har sått vita men dom vill inte gro! Visst är det en underbar tid vi har framför oss! Ha en fin helg! / Irene

    Svara

  4. Posted by Stjarnarve on april 13, 2009 at 3:30 f m

    Det är så…
    …fantastiskt fint nu och när man går ut på mornarna med hunden så är det så underbart skönt – trots att det är lite kyligt då – med alla fåglar som kvittrar och solen och fjärilarna och……. /Susie

    Svara

  5. Posted by andré on april 17, 2009 at 4:21 f m

    Fint..
    …att det gror! Så snabbt snön försvunnit nu! Härligt. 🙂

    blogg.dalang.se

    Svara

Kommentera

