Sorgkänslor

Vaknade upp med sorgkänslor i halsen, som om jag skulle vilja gråta. Ni vet, den där brännande lilla klumpen man får. Saken är den att min kära mamma ligger på sjukhus sedan förra Onsdagen och är riktigt dålig. Hon har sjukdomen ALS som inte gör saken bättre och den ställer till en hel del för henne. Jag skall in till henne i morgon igen för att se hur hon mår och har det. Satt igår och broderade färdigt Mors Dag tavlan till henne och ramade in den, för när jag började på den så fick jag en känsla av att hon ej kommer att hinna se den till mors dag, och så hände detta! Kan jag ha känt rätt? Så jag bestämde mig för att ta med mig tavlan till henne i morgon till sjukhuset, så hon får se den och kan glädjas lite utav den. Min man och jag har ställt in oss på att hon nu ej kommer att lämna sjukhuset levande, så allt utöver det är ett pluss. Lika bra att man är förberedd på det värsta. Så det kan bli lite tyst från mig en tid framöver.
Här är den lilla tavlan jag broderade klart igår till henne.

3 responses to this post.

  1. Posted by texaskrage on mars 20, 2009 at 9:05 f m

    Men
    så tråkigt med din mamma. Hoppas det kan ske något så hon blir bättre men vet att den sjukdomen är jobbig, har läst om den förut. Vilken fin tavla du gjort åt henne. Kram Lena

    Svara

  2. Posted by knatten on mars 20, 2009 at 11:03 f m

    Så vackert
    du gjort till mor. Jag förstår att det känns tungt. Nåt mer vet jag inte att säga. Kram på dej ändå. /Mia

    Svara

  3. Posted by asaostlin on mars 20, 2009 at 11:56 f m

    Så fin tavla
    klart du ska ge den nu… Så tråkigt med din mamma- en svår sjukdom …… / kram åsa

    Svara

Kommentera

