Sena frön kom idag

I dag kom en av de två frösorter som skulle sändas senare från Plants of Distincion.
Det var denna riddarsporre som fick mig att göra beställningen. Jag bara kunde ej låta bli att beställa denna skönhet!


Delphinium ‘Bitter Chocolate’ F2

Nu saknas bara denna aster.

Aster ‘Lady Coral Dark Blue’

Jag brukade alltid så olika astrar när jag hade min kollonilott på 80-talet och min mamma pratar alltid om dom för jag hade så många av dom och i olika sorter. Så hon påminde mig om dom för ett tag sedan så jag vart tvungen att beställa några sorter igen och denna blåa variant har jag aldrig tidigare sett, så den kommer att bli spännande att få se. För det första, hur blå är den i verkligheten ?

2 responses to this post.

  1. Posted by karina on mars 13, 2009 at 2:43 e m

    Den översta skönheten
    växer vackert i min rabatt. En del går nästan åt det svarta hållet hela blomman. Ha det gott, Karina.

    Svara

  2. Posted by citronella on mars 18, 2009 at 4:57 f m

    Oj..
    så vacker den är, den svart vita. Har jag inte sett förrut. Skulle kolla om ni börjat med växthuset…men det är lite tidigt kanske.
    Marie.

    Svara

Kommentera

