Vilken miss!!

Idag hade jag bestämt mig för att skola om några plantor, så jag gick utt till förådet och hämtade in krukor som jag diskade rena först. Tog sedan krukorna och plantorna för att gå ut på den inglasade altanen där jordsäckarna står. Ställde ned allt för att ta upp en skopa jord…. DJUPFRYST!!!!!!  Så det blev inget av utan jag fick släpa in säckarna till toaletten så nu står de där och tinar under hela dagen och natten, så har jag tur så kan jag skola om i morgon.

Tjingeling!

8 responses to this post.

  1. Posted by lamas on februari 14, 2009 at 2:40 e m

    Ja, det krävs ju lite
    planering när man ska skola om, och plantorna gillar ju inte kall jord. Den tinar säkert tills imorron. Trevlig kväll.//Helén

    Svara

  2. Posted by ninah on februari 14, 2009 at 3:43 e m

    Jo, det gäller o tänka långt framåt….
    Men den tinar väl så småningom….
    Ha dé hjärtans gôtt
    NinaVästerplana

    Svara

  3. Posted by myrilla on februari 15, 2009 at 2:04 f m

    Hos
    oss fick jorden tina i tvättstugan :))
    -Anna-

    Svara

  4. Posted by Virrevarv on februari 15, 2009 at 2:40 f m

    Jag…
    ..kom på det själv och satte in en säck i förrådet några dagar innan jag skulle så. Annars hade jag stått där med lång näsa..
    //Veronica

    Svara

  5. Posted by annikanilsson on februari 15, 2009 at 2:48 f m

    Sådär har jag också gjort mer än en gång.
    Hoppas det går bättre idag då.

    Svara

  6. Posted by Stjarnarve on februari 15, 2009 at 4:31 f m

    Ja, så dumt…
    …man kan bära sig åt. Själv har jag inget som behöver skolas om ännu. Däremot hade jag tänkt fröså mina luktärtor idag – ända tills jag läste igenom min nya bibel; LUKTÄRTOR av Graham Rice och upptäckte att dom sådden ska stå svalt – och i holken är det smockfullt. Alltså får dom vänta ett tag till! /Susie

    Svara

  7. Posted by knatten on februari 15, 2009 at 4:40 f m

    Jo man
    kan säga att det är kallt, eller hur!! Jag tycker det mesta är djupfryst just nu, även jag själv. /Mia

    Svara

  8. Posted by katarina on februari 18, 2009 at 4:07 f m

    Man lär sig…
    …av sina misstag. Och det är ju det som är så charmigt med just växter och trädgård att man FÅR tabba sig! Lycka till med odlandet! Ändrad av katarina den 2009-02-18 klockan 10:07 AM

    Svara

Kommentera

