Har skolat om….

Igår skolade jag om mina första plantor, nämligen mina Lejonöron. Sommardahliorna står på tur nu och jag inväntar bara en av dom som skall få sina ”riktiga” blad först, men de är på väg, för jag kan se dom redan. Jag passade även på att så lite mera och då vita coloradoaklejor ‘Silver Queen’, två Alunrot, Petunia, Rosenslära, Lejongap och några fler.
Såg just nu att luktärten ‘Lady Diana’ Just har tittat upp under natten! Tjohooo! Igår tittade Dianthus superbus ‘Spooky’ upp! Dom ser jag verkligen fram emot!

Här är mera perenner…

Coloradoaklejan ‘Silver Queen’ i jorden.

Nu börjar det bli riktigt roligt!

3 responses to this post.

  1. Posted by isis on februari 7, 2009 at 5:20 f m

    Ååå
    va´mycket du sått. Ser sååå härligt ut. Blir väldigt inspirerad…./isis/

    Svara

  2. Posted by www.gardenhouse.blogg.se on februari 9, 2009 at 3:15 f m

    Orubricerad kommentar
    Vad jag blir avundsjuk, jag som inte börjat ännu! Men med din inspiration och dina bilder så måste jag nu nog äntligen fara och köpa jord och frön… Tittar in igen för att se vilken blomma jag är? Kul blogg!!!
    Mvh Sussi

    Svara

  3. Posted by citronella on februari 11, 2009 at 3:46 f m

    Oj vad mycket…
    frön du sått!!! Och mycket som kommit upp!!
    Såå roligt!:) Jag tyckte jag hade sått mycket…men det är ju inte i närheten av ditt:)
    Mvh Marie.

    Svara

Kommentera

