Snöskottning och julpynt

Det har varit snöskottning idag med men det är så trevligt att se att snön är ren och vit här uppe. Helt underbart! Jag har dessutom passat på att börja julpynta lite så alla ljusstakarna är nu uppe i fönsterna och det känns redan så mysig. I morgon skall jag fortsätta med pyntandet och sätta upp julgranen på altanen för nu har vi hund och jag vill behålla både hund och träd, så det är lika bra att granen får stå på altanen som är inglasad.

Hur har ni övriga det med julpyntningen?

2 responses to this post.

  1. Posted by Stjarnarve on november 25, 2008 at 10:11 f m

    Jovisst är det härligt…
    …när snön ligger vit och det inte bara är en massa slask och sörja. T.o.m. jag som egentligen hatar vintern kan tycka att den är riktigt OK här på landet!
    Jag håller stenhårt på traditionen; inget julpynt före 1:a advent och då bara utomhusbelysning, ljusstakar och krans på dörren. Men sen efter Lucia ……oj, oj, oj! /Susie

    Svara

  2. Posted by citronella on november 25, 2008 at 8:34 e m

    Ja, nu lyser…
    snön:) Så skönt att slippa se allt grått:) Jag hoppas bara att snön får ligga kvar ett bra tag:) Men här skall det visst bli 7+ på onsd,torsd o fredag.
    Jag har inte tagit fram nåt julpynt ännu. Har bara en liten julgrupp med en amaryllis i.
    Ha de bra i snön:) Marie.

    Svara

Kommentera

