Beställt frön för nästa år

Min svärmos sände mig igår från England, nästa års frökatalog och bad mig att välja fröer för £25.00 och jag säger ej emot  Så jag satte mig med pennan i högsta hugg och läsglasögonen på och började bläddra…… Ååhhh….. Aahhhh…. DEN!!  osv…. Här är listan på de jag beställde

 

English Bluebells
Aquilegia McKannas Giant
Armeria – Large Flowered Mix
Astrantia Major
Cyclamen Neopolitanum
Delphinium Crown Special Mixed
Delphinium Round Table Mixture
Digitalis Excelsior Mixed
Gentiana Acualis
Knautia Melton Pastels
Monarda Didyma (Bergamot)
Monarda Panorama Red Shades
Papaver Wonderland Mixed
Polyanthus Regal Mixed
Primula Denticulata
Kniphofia
Salvia Farinacea Victoria
Veronica Spicata Blue Carpet
———————————–
Summan blev: £ 24.69

 

Bra jobbat tycker jag

3 responses to this post.

  1. Posted by Hederahelix on november 1, 2008 at 11:40 f m

    Ja,
    de var inte illa – snäll svärmor!

    Svara

  2. Posted by Stjarnarve on november 1, 2008 at 2:18 e m

    Vad härligt…
    …med en sån svärmor. Jag hade också det tidigare, men tyvärr har varken gubben eller jag några föräldrar eller andra nära släktingar kvar i livet. Och inte blir vi själva några svärföräldrar heller eftersom vi inte har några barn! /Susie

    Svara

  3. Posted by karina on november 2, 2008 at 1:56 f m

    Härlig svärmor du har
    och lite fröer säger man ju inte nej tack till. Ha det gott, Karina.

    Svara

Kommentera

