Parambolen Äntligen på plats!!

Vilken lycka att äntligen få den på plats av en yrkesman som vet vad han gör. Tidigare så har det varit min man som satt upp den så gott det gått med olika resultat (sorry love), men nu ville vi få det gjort ordentligt. Så min man kontaktade en kille som kom ut för att titta på eländet och det visade sig att han måste beställa ett tjockare rör till den (vilket vi viste för det var Det vi haft problem med tidigare). Så blev det och idag kom han, fast lite för tidigt då min man låg och sov efter att ha jobbat natt, så han åkte för att göra ett annat kobb och återkom senare. Han slet som ett djur med parambolen, vilket han märkte var tungt som attan då den var så stor och han sade att han behövde en man till för att få upp den på taket. Men min man är höjdrädd och jag gillar ej höjder jag heller med dåliga knän och vet att fotfästet ej är så bra på grund av det. Men efter ett tags fundering så beslöt min man att prova. Han ”hasade” sig upp bit för bit på takstegen med en parambol i ena handen och det gjorde parambolkillen med. Han hade linor som hjälpmedel med att hålla sigsjälv på plats samt runt parambolen. Efter mycket slit så fick som den på plats så min man kunde komma ned och killen avslutade jobbet själv. Så nu sitter den där och lyckan är stor. Parambolen tycks ha krympt, för den ser ej så stor ut längre.


Så liten den nu ser ut!

Kommentera

