Sågat ned ett äppelträd

Idag har jag sågat ned ett av våra fem äppelträd. Varför? Jo! för att äpplena på det trädet är ej goda, så det var lika bra att såga ned det.

Här är före sågen kom fram och det är trädet till vänster.

Och nu är det borta. Den lilla stumpen som är kvar tar vi hand om till våren. Lite svårt att se här ser jag, men den är precis hill höger om det lilla syren trädet.

Har även kratat en del löv nere vid vägen men det finns så många trän kvar med löv så jag väntar ett tag till innan jag tar resten.

4 responses to this post.

  1. Posted by lamas on oktober 15, 2008 at 10:51 f m

    Klokt val
    …varför ska man ha ett äppelträd som inte har vett att sätta goda äpplen till världen:)//Helén

    Svara

  2. Posted by Vittran on oktober 15, 2008 at 10:55 f m

    Det är…
    inte kul att ha fruktträd som inte ger god frukt.
    Kanske blir det ett nytt träd?
    Ha det bra!/Vittran

    Svara

  3. Posted by citronella on oktober 15, 2008 at 6:31 e m

    Lika bra…
    då att ta bort trädet. Vi har två äppelträd. Det ena blev det inga äpplen på i år. Tror inte det har beskärts på många år. Så nu har jag beskärt dem båda, ganska rejält. Hoppas bara jag inte tog i för mycket:)
    Marie.

    Svara

  4. Posted by Stjarnarve on oktober 16, 2008 at 9:51 f m

    Smart…
    …att såga ner trädet. Eftersom jag är "bonsaiist" sen många år så gillar jag ju träd, men inte fel sorter och/eller på fel ställen!
    Vi tog faktiskt bort nästan 100 träd på vår tomt – och bonden som hade ägt stället innan höll på att dö! Men…ett ställe som heter Stjärnarve men kallas
    SKUGGARVE av folk i bygden, där bara måste man ta bort dom skuggande jätteträden som fått växa för tätt och för vilt under många år. /Susie

    Svara

Kommentera

