Röjt i föråden

Solen har skinit under helgen så jag började röja i mitt föråd i lillstugan medans min man började röja i garaget, för det skall bli hembio där + ett föråd. Det finns inget rum i huset för en hembio så då får garaget bli det istället.

Här i första delen har jag alla mina trädgårds prylar och det behövdes nu sorteras upp på hyllor mm, så det var bara att sätta igång.

Här är före röjningen:

Och så här såg det ut efter jag röjt.

Hyllorna brevid dörren skall röjas lite till senare.

Under trappan. Alla trädgårdsredskapen skall senare in till förådet i garaget.

På andra sidan av mitten ingången till stugan så kommer jag att ha ett planterings rum som jag kan stå i om det blir för varmt inne i växthuset. Detta klaffbord fanns i garadet men skall användas som planterings bord. En skiva skall monteras på den som ej syns just nu. Cyklarna skall vidare in i förådet när det är klart där.

Avslutar med en bild av en Rhododendron som finns vid lillstugan. Skall bli spännand att se vilken färg den har till våren. Troligen den vanliga blå/lila.

4 responses to this post.

  1. Posted by karlhannah on oktober 13, 2008 at 12:21 e m

    Härligt
    med ordning och reda. Jag lyckas alltid hitta saker jag inte visste jag hade när jag sorterar…
    Härligt med hemmabio, vi har börjat titta igenom sagan om ringen för året och det är verkligen något för hemmabio.
    /Karin

    Svara

  2. Posted by Stjarnarve on oktober 13, 2008 at 12:39 e m

    Det blir nog…
    …jättebra med en hembio i garaget!
    Men du, jag såg ingen större skillnad på före- och efterbilderna. Du hade nog behövt slänga lite mer för att det skulle märkas ordentligt! /Susie

    Svara

  3. Posted by ylvahi on oktober 13, 2008 at 2:09 e m

    Har en
    hel källare att rensa, men vet inte i vilket hörn jag ska börja. Kommer du hit o fortsätter??/ ylva

    Svara

  4. Posted by Ruben on oktober 14, 2008 at 5:40 f m

    Nu
    kan du titulera dig 'Förste Röjare' också!! Har väl aldrig sett maken till röjare. Lyxigt med så stora utrymmen! /Ruben

    Svara

Kommentera

