Höststädat

Idag har solen varit framme så jag passade på att plocka upp alla äpplen som fallit från alla träden (5st träd) och slängde det i komposten. Därefter så började jag att kratta löv, men kom ej så långt med det, så jag får fortsätta i morgon om vädret tillåter. Det känns skönt att faktiskt kunna göra lite i denna nya trädgård. Det får en att känna sig lite ”hemma” igen, härligt!

Vecka 44 skall tydligen växthuset levereras och för er som frågat om detta är större än det förra, så är svaret: Ja! Det förra var 6,5 kvm och denna kommer nu att vara 14,1 kvm . Så jag kommer nog att trivas i detta och röra mig lite mer fritt idet.

 

2 responses to this post.

  1. Posted by hallonmasken on oktober 11, 2008 at 4:55 e m

    växthusdrömmar…
    Härligt att tänka på under vintermånadarna. Själv går sådana tankar i dvala just nu som du nog förstår om du kollar senaste inlägget.

    Ha det fint!
    Mia

    Svara

  2. Posted by karina on oktober 12, 2008 at 1:50 f m

    Härligt att du hinner
    bli vän med trädgården innan vintervilan. Ska också satsa på isorlerplast till mitt växthusskåp. Jag ska ju bara ha tomaterna där och vårens småplantor. Ha det gott, Karina.

    Svara

Kommentera

