Nya växthuset är beställt!

Då har jag äntligen beställt mitt nya växthus!

Denna gång satsar jag på odlingen och inte på hur fint det ser ut, så denna gång blir set med isolerplast istället för glas.

Här är växthuset!

Så beställde jag automatiska fönsteröppnare till alla tre fönster, om jag behöver flera fönster så beställer jag det senare.

Så valde jag att denna gång ha dubbla dörrar för att lättare bära saker in och ut ur växthuset och även skottkärran.

Så nu kan jag bara sitta här och vänta på den!

9 responses to this post.

  1. Posted by lamas on oktober 8, 2008 at 8:48 f m

    Åh, va kul!!!
    Minns när jag beställde mitt växthus i våras….mycket glädje har jag haft av det iallafall!//Helén

    Svara

  2. Posted by citronella on oktober 8, 2008 at 9:42 f m

    Fint..
    växthus. Har du haft ett tidigare? Jag skall också ha ett växthus..så småning om. Är det du beställt en bra storlek i kvm tycker du?

    Hälsn Marie.

    Svara

  3. Posted by molleblogg on oktober 8, 2008 at 10:49 f m

    Äntligen
    Vad då – äntligen? Tycker det gått väldigt snabbt jag! Lycka till! Nu slipper du spräckta rutor iallafall! Ha det gott! /Ruben

    Svara

  4. Posted by IreneL on oktober 8, 2008 at 11:34 f m

    Åhh vad härligt…
    Vilket fint växthus du har beställt. Jag blir riktigt avundsjuk. / Irene

    Svara

  5. Posted by haspet on oktober 8, 2008 at 12:59 e m

    Den som väntar på något gott…..
    Åh vilket härligt växthus. Riktigt stort och rymligt ser det ut. Ska bli kul att se det fyllas så småningom. Hoppas att du trivs bra i nya huset och på nya orten. // Peter

    Svara

  6. Posted by pisanggoreng on oktober 8, 2008 at 1:02 e m

    Grattis….
    …till det nya växthuset! Det ser fint ut. Lite större än det förra, eller?

    Svara

  7. Posted by mimi on oktober 8, 2008 at 1:12 e m

    oj det är inte så illa
    att vänta på det där huset! Nästa sommar blir säkert extra guldkantad. Hälsn Mimi

    Svara

  8. Posted by MmeKnorr on oktober 8, 2008 at 4:05 e m

    Oj!
    Vad spännande med både nytt hus och nytt växthus! Tänk vad du ska sitta och planera i vinter. Det ska bli kul att se vad du hittar på, det verkar ju vara mycket plats i nya trädgården! /Jenny

    Svara

  9. Posted by lotza on oktober 11, 2008 at 1:42 e m

    Ojsan!
    Vilket fint växthus ni skall ha! Och visst är det större än det gamla? Hur går det i ert nya hus? Gissar att ni har fullt upp med att möblera och att bo in er 🙂 Ha det så gott 8`)

    Svara

Kommentera

