Krukat vidare….

Det har varit soligt men blåsigt idag men skönt att vara ute och jobba i, så jag har fortsatt att gräva upp plantor som jag skall ha med mig så det börjar bli en liten samling nu. Jag har många som jag vill invänta blommningen på först innan jag gräver upp dom så jag hoppas jag hinner få upp alla innan det blir försent, för det är mycket annat som skall göras innan flytten sker.

 

Vi var uppe och tittade på det hus vi vill köpa i Järbo igår och denna gång fotade jag mycket mera och det kändes mera rätt denna gång. Vi tog en liten promenad runt i byn för att ”känna” på den och det kändes bra. Något jag lade märke till var att här brydde man sig mer om sin trädgård än vad folk gör här i Grillby. Vad jag menar är att det var mera ombonat och det blommade överallt, vilket det ej gör här i Grillby. Här är det bara äppelträd, syrenbuskar och gräsmata som gäller. Mycket mer är det ej i trädgårdarna här. Vad det beror på vet jag ej, men stämmningen kändes bra uppe i Järbo, och jag tror jag kommer att trivas bra där.

 

2 responses to this post.

  1. Posted by Ronja on juli 20, 2008 at 12:13 e m

    Hoppas att…
    …allt går bra med ny bostad i Sandviken. Anar att det är blandade känslor…
    Kram!

    Svara

  2. Posted by karina on juli 21, 2008 at 12:27 f m

    Skönt att känna
    känslan att det stämmer och hoppas du får trädgårdsvänner att byta tankar, plantor och fröer med. Ha det gott, Karina.

    Svara

Kommentera

