Har krukat lite idag

Har ej hunnit så mycket idag som jag hade velat, men jag hann kruka tre plantor.

Grävde upp två grupper av liljan ”Gran Paradiso”(tror jag) (Tomatpuré färgad)

En grupp av liljan ”Suncrest

En planta av Gentiana acaulis (Alpgentiana)

Jag lär ej hinna mer idag eller i morgon, då vi skall åter igen upp för att titta på huset en andra gång och kolla saker lita noggrannare och fota massor. Jag hoppas vi ej finner några problem med huset som vi missade förra gången.

2 responses to this post.

  1. Posted by karina on juli 19, 2008 at 12:30 f m

    Vad skönt att du har
    ersättningsplantor, för det är inte kul att lämna hål efter sig. Roligt att flytta men synd att inte kunna ta "allt" med sig från trädgården som man drivit upp. Men som de lärda säger "en trädgård blir aldrig riktigt klar". Och det är bara att ta nya tag och skapa en ny eller den kanske är uppväxt och då bara behöver det lilla extra. Ha det gott, Karina.

    Svara

  2. Posted by Mariaberg on augusti 10, 2008 at 2:01 e m

    Tycker om boken med Alan
    såg alltid trädgårdprogramm med honom när vi hade bbc. Hängmattan/stolen är köpt förra året på Hemtex, maria

    Svara

Kommentera

