Vi skall flytta (igen) till Sandviken.

Jaha, då var det dags igen! Vi skall flytta igen. Från Grillby/Enköping till Sandvikens närhet då min man fått nytt jobb där som börjar 1:a Oktober. Själv har jag blandade känslor över det hela då jag ej vill flytta uppåt mot kallare odlings zoner, men nu blir det att lämna zon 3 till 4. Så! Hur många här bor i dom trakterna runt Sandviken? Kan ni berätta hur det är att odla i dom områdena så man kan få en liten bild över hur det kommer att bli?

4 responses to this post.

  1. Posted by Mariaberg on juni 30, 2008 at 2:21 f m

    Zon 4
    kan tyvärr inte hjälpa dig men pigga upp med en liten gissingstävling hos mig, ta en titt, Maria

    Svara

  2. Posted by Mammanette on juni 30, 2008 at 2:59 f m

    Jag
    bor högst upp på Huskvarnaberget och det kan räknas till zon 4! Men det är inga större bekymmer och du märker nog ingen större skillnad. Jag har ju bl.a flera syrenbuddlejor, vinrankor, rosor för att inte tala om alla mina lavendel…….Lycka till med flytten! /Anette

    Svara

  3. Posted by maloppa on juni 30, 2008 at 3:13 f m

    Förstår…
    …om det är blandade känslor. Flytt en zon uppåt tror jag inte du kommer märka av så speciellt mycket. Det som avgör är ju hur tomten är utformad, med hjälp av häckar, staket o murar kan man ju höja zonen på valda delar i sin trädgård. Hoppas du kommer trivas bra där också och du – det finns trädgårdar norr om Sandviken oxå *ler*…

    Svara

  4. Posted by Caroline on juni 30, 2008 at 3:17 f m

    Härligt!
    Skönt att det är klart nu, grattiskramar!

    Svara

Kommentera

