Nu händer det saker!

Alla pluggen är krukade men det kommer att komma ett lass till senare. Vallmona blommar på Plantmakeriet och bör ses i ”natura”, så ta en liten tripp och se dem.

Hemma i min trädgård händer det saker också. Liljorna börjar nu att blomma och glädjen är stor coh lagom till min mans mamma + bror kommer på besök. Min man köpte hem 56 säckar av barkmull, täckbark, gödsel, planteringsjord och rhododendron jord så att jag kan ta hand om alla rabatter och krukningar av egna sådder och en och annan planta som frösått sig och som jag vill flytta på. Alla säckar är ej använda ännu men över hälften.

Det är annat som händer här med i familjen men inet jag just nu vill skriva om just här av olika skäl, men det kommer lite längre fram när vissa saker är avklarade.

Kommentera

