Pluggen har kommit!!

Nu är det bråda tider på Plantmakeriet, pluggen har kommit och vi har 5000 plugg att kruka. Visserligen så kom ej alla plugg så vi behöver ej få panik med att hina med allt innan de sloknar, utan ta det som kom nu och ta resten när de kommer. Själv måste jag erkänna att jag gillar att kruka plugg så jag har inget emot att stå och göra detta, men jag låter Tess (ägarinnan) ta hand om sina kära Vallmon som är hennes specialitét så tar jag de övriga.

Här är början, vissa åker direkt ut på lagret för tillväxt medans andra åker ut på gården i solen under fiberduk och de övriga får stå inne i växthuset ett tag.

För er som gillar jätte vallmon så bör ni komma ut nu för att titta på dom, för de har nu börjat blomma!

Tyvärr så har jag ej namnet på denna för det var ett svårt namn, jag skall skriva ned det under nästa vecka, för denna vill jag ha + en som heter Matador, Beauty of Livermere, Perrys’ White, …….

Uppdatering: Vallmon på bilden heter TURKENLOUIS.

5 responses to this post.

  1. Posted by Anonym on juni 14, 2008 at 4:08 f m

    Oj,
    så mycket du krukat, och mer ska det blir ser jag. Säljs blommande jättevallmo? Klarar de att bli utplanterade när de blommar? Ha en trevlig helg! /Ruben

    Svara

  2. Posted by knatten on juni 14, 2008 at 4:34 f m

    En av mina
    vallmo har redan blommat över för denna sässong. Nu väntar jag på att den vita vallmon ska blomma. /Mia

    Svara

  3. Posted by Solan on juni 14, 2008 at 4:53 f m

    Vilket jobb!
    Vilken fantastisk valmo!! Tacksamma blommor det släktet. Jobba inte ihjäl dig!

    Svara

  4. Posted by isis on juni 14, 2008 at 12:54 e m

    Vilken fin
    vallmo….super läcker …..en sån vill jag ha. / isis

    Svara

  5. Posted by monicathn on juni 14, 2008 at 2:01 e m

    Jisses..
    ja då har ni och göra.. sätta plugg eller vad skrev du. Kan tänka mig att det är ett sådant jobb som man kan stå och göra och samtidigt fundera över livet.. ganska skönt..=). Vallmon var maffig, jag såg en så fantastisk färg på vallmo i skåne.. den hette Plum nånting.. lite blårödlila i färgen helt fantastisk måste bara skaffa mig en sådan.. Ha en skön helg..Monica

    Svara

Kommentera

