Blev utmanad av Rubens Rabatter

Blev utmanad av Rubens Rabatter, att besvara tre frågor: Vad är det senaste du köpt, vad är det sämsta du köpt och vad är det bästa du köpt?

 

Det senaste jag köpt: 3 säckar jord, 2 säckar gödsel

Det sämsta jag köpt: 2 kassar liljor på mässan förra året, för alla var samma sort och ej det jag trodde jag köpt. Jag blev lurad helt enkelt.

Det bästa jag köpt: En grep och rensjärn av den Engelska tillverkaren Joseph Bentley

 

Den som vill får ta utmaningen vidare.

One response to this post.

  1. Posted by molleblogg on maj 21, 2008 at 2:07 f m

    Tack…
    … för att du svarade på utmaningen! Det är en besvikelse när man inte får rätt sorter när man handlar. Läste i din blogg i fjol, att du köpt dagliljor av en firma i närheten av Söderhamn, tror jag. Så vi gjorde en avstickare dit på vägen hem från Norrland. Det blev 3 olika sorter!!! Dessutom köpte vi en krukad lilja, 2 lökar i en liten kruka. Efteråt insåg jag, hur dumt det var!! TVÅ lökar i en liten kruka – då är nog åtminstone den ena löken jätteliten! Sådana tavlor borde man ha lärt sig att inte gå på! Men nu kommer liljan med 3 stammar, så jag tror iallafall att det var ett bra köp. Henryii heter den.
    Ha det gott! //Ruben

    Svara

Kommentera

